понеделник, 17 декември 2012 г.

Бадемови бисквитки - Marzipantaler







Това са едни страхотни бисквитки с бадемов вкус и доста сладки, така че ако сте на диета - дим да ви няма!- оттук:) Остана ми малко марципан от коледния щолен и реших да го оползотворя. Синът ми забърка тестото и изряза формички. Подчертавам това, не за да го похваля, а за да стане ясно, че са детска работа :)
Продукти:

100 г бяло брашно
100 г едро счукани бадеми
1/2 каф. л. бакпулвер
50 г захар
1 пак. ванилова захар
80 г. студено краве масло
2 с.л. студена вода


Приготвяне:

Смесете брашното с бакпулвер, захарта и маслото. Добавете и ядките, а накрая и водата. Азсчуках доста на едро бадемите, за да се усещат в готовите бисквитки и не сбърках. Омесете  набързо тесто, оставете за половин час в хладилника. В това време можете да си направите домашен марципан.
Сега, бързам веднага да уточня - това не е познатият от детството блудкав шоколад Марципан. Дъщеря ми каза - " Да, да, аз такова нещо не обичам, не е истински шоколад". Това е бадемова паста, която се използва в сладкарството за различни цели. Прави се много бързо и в домашни условия. Аз я приготвих, докато чаках да стегне тестото.

Нужни са 200 гр. сурови бадеми, 100 гр. пудра захар, 3 с.л. вода и 1ч.л. амарето/ ако нямате, може и без него/. Марципанът става най - гладък с бадемово брашно, но тъй като трудно се намира, давам направата с бадеми.  А всичко за марципана можете да видите тук. Поставете съд с вода да заври и изсипете бадемите за една минута вътре. Изцедете ги добре и отстранете люспата.Подсушете ги с кърпа и пуснете в блендер, да се смелят колкото може по- ситно.Към тях прибавете пудрата захар и водата, аз добавих и бадемовия ликжьор. Омесете на топка всичко. Става доста лесно, защото бадемите са мазнички. Завийте със свежо фолио и оставете в хладилник. Моят стана не толкова гладък, но беше чудесен на вкус:)

Сега се връщам на бисквитките. Разточете с дебелина около 5 мм. тестото и изрежете формички. Печем на 180 градуса и внимаваме да не прегорят, стават много бързо. Оставяме да се охладят. В това време пригответе глазурата. Аз разтопих 3с.л. масло и 1/2 черен шоколад в метален съд и оставих леко да се охлади. В това време сглобих бисквитките.
3с.л. от любимото ви течно сладко / при мен от ягоди/+ 1ч.л. ром се разбъркват добре и с тях се намазват готовите сладки. От същата форма се изрязват от тънкоразточения марципан кръгчета/ при мен цветенца/ и залепят върху сладкото.

Отгоре заливаме с шоколадовата глазура. Оставяме да се охладят.

У дома ги опитаха и вечерта , и на сутринта  и единодушното мнение бе, че като престоят, са по - хубави. Бисквитките са хрупкави и могат да се консумират веднага, но ако изчакате, сладкото ще е попило в тях и ще им придаде страхотен мек вкус на ром, ягоди, бадеми и шоколад.
 Накрая остана само това..........

Да вие сладко!

Източник

13 коментара:

  1. Прекрасни и много апетитни бисквитки Траянка.Много ми хареса рецептата. Бих си хапнала няколко с удоволствие със следобедно кафенце.Специални поздрави за детенцето ти справило се е чудесно.

    ОтговорИзтриване
  2. Еха, ама как ме усмихна последната снимка :) Поздравления за малкия майстор - чудна работа е свършил! Усмихната пре-празнична седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. тази "детска работа" изглежда страшно вкусна! Може да направя такива за коледното парти в работата

    ОтговорИзтриване
  4. Изглеждат невероятно вкусни, Траянче!
    Браво на детето, справил се е страхотно!

    ОтговорИзтриване
  5. Траянче, поздравления за малкия сладур :)
    Чудесни бисквитки!
    Хубаво предколедно настроение!

    ОтговорИзтриване
  6. Много хубави сладички си спретнала! Виж, аз досега марципан в домашни условия още не съм правила, обаче си дала хубава рецептичка, така че сигурно ще го пробвам тия дни!
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Миналата година няколко пъти правих такива и бяха много вкусни. Същите чинии намирах и аз-ощушкани;)
    Поздравления, Траянче! И много ми хареса онова, което си написала за момченцето ти;)

    ОтговорИзтриване
  8. Траянче, много примамливи сладки, пък и леснички, точно като за мен! Браво и на малкия мъж!

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудесни бисквитки, Траянче! Идеята е страхотна! :) Усмивки и уютна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Признат майстор-сладкар е творил в твоята кухня, при това му включване обира всички овации!!! Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  11. Щом са толкова сладки, приемам и само бисквитките без марципана и шоколада! :)Като ги гледам колко са крехки...!
    Траяна, прекрасни са! Браво на синчето!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Какъв весел Снежко!:) Траянче, бисквитките са чудни, аз се канех да правя нещо от този тип с марципан, много ги харесвам талерчетата, ама времето нещо не ми стига за всичко:) Обаче пък вашите са разкош! Поздрави детето!

    ОтговорИзтриване
  13. Не съм фен на марципана,Траянче,обаче пък без него бисквитките ти ме грабнаха тотално,стоят прекрасно хрупкави,точно както ги харесвам!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)